Vi søger

Kommunikationskonsulent med kommercielt sigte

Er du typen, der altid ser en mulighed for at kommunikere? Kan du styrke vores virksomheds- og medlemsindsats, og allervigtigst har du respekt for de familier vi arbejder for?

Det kan være svært at stå alene med ansvaret for familien. Mange af de eneforældre vi møder i Foreningen Enestående Forældre har et dårligere udgangspunkt for familielivet end gennemsnittet. De lever måske med psykisk sårbarhed, har sygdom i familien eller mangler et netværk at støtte sig til.

Igennem de seneste år har vi oplevet en markant stigning i efterspørgslen efter økonomisk hjælp, viden og fællesskaber. Det sætter store krav til os som forening, men vigtigst af alt, så kræver det, at vi i de kommende år får skabt et stærkt økonomisk fundament for foreningen. Så vi i fremtiden kan hjælpe endnu flere familier.

Hvem er vi?

Foreningen Enestående Forældres historie går tilbage til 1905, som vidner om en lang historie med skiftende tider, idealer og normer, men den røde tråd igennem hele vores historie er dog tydelig. Vi tror på eneforældre og deres vilje til skabe en god barndom for deres børn.

I 2023 havde Enestående Forældre en samlet omsætning på 15,5 mio. kr., hvoraf vores væsentligste aktiviteter for eneforældre og deres børn er:

  • Behandling af knap 10.000 legatansøgninger, hvoraf halvdelen har modtaget et legat. Der er samlet set uddelt 10,6 mio. kr.
  • Udvikling og drift af en frivilligdreven økonomisk vejledning.
  • Familieferie for knap 200 forældre og deres børn i samarbejde med frivillige.

Enestående Forældre er en medlemsforening med 350 medlemmer, der primært modtager støtte fra en lang række danske fonde, stiftelser samt offentlige midler.

Foreningen Enestående Forældre består af:

  • 9 ansatte på sekretariatet
  • 25 frivillige, der er engageret i at afvikle familieferie og tilbyde økonomisk vejledning.
  • 9 bestyrelsesmedlemmer.

Hvem er du?

Som vores nye kollega skal du hjælpe os med at styrke vores branding og kommercielle indsats. Du skal have lyst til udvikle foreningen med nye ideer til, hvordan vi styrker dialogen med nuværende og potentielle støtter uanset om det handler om medlemmer, donorer eller andre, der udviser interesse for foreningens arbejde.

Stillingen er nyoprettet, så dine opgaver vil helt sikkert ændre sig over tid ligesom vi er opmærksomme på, at opgaverne spænder bredt. Ingen kan alt og du vil have mulighed for at udvikle dig sammen med os.

Vi forventer, at vi indenfor de to første år via en styrket kommunikation har:

  • Set en stigning i antallet af medlemmer
  • Udviklet og igangsat erhvervssamarbejde, hvilke er et nyt indsatsområde, som vi oplever flere virksomheder, er interesseret i.
  • Videreudviklet vores første erfaringer med indsamlinger, testamente m.m. med et positivt resultat.

Vi forestiller os, at du allerede har:

  • Erfaring med SEO-optimering, opsætning af nyhedsbreve samt redigering af hjemmeside.
  • Erfaring med kommunikation og annoncering på SoMe.
  • Minimum tre års erfaring med kommunikation og/eller marketing fra en lignende stilling.

Vi tror på, at vi bliver allerbedst, hvis vi husker at tale med de forældre det hele handler om. Du skal derfor have lyst til at tage telefonen sammen med os andre, når sygdom og ferie rammer vores virkelighed.

Vi tilbyder:

  • En mindre arbejdsplads, hvor alle brænder for deres arbejde, og hvor vi også giver os tid til at tale sammen og udvikle nye tanker og ideer på tværs af vores eget område.
  • Mulighed for et fleksibelt arbejdsliv med faste hjemmearbejdsdage.
  • Fem feriefridage og tre personlige omsorgsdage.

Lønnen forhandles individuelt. Vi er desværre ikke lønførende, men bestræber os på at følge lønnen i NGO-sektoren og tilbyder et attraktivt arbejdsmiljø.

Vi tror på, at forskellighed er en styrke, så vi hører meget gerne for dig uanset om du ligner os der arbejder her i forvejen eller ej. Arbejdspladsen er tilgængelig og med adgang til handicaptoiletter.

Ansøgning

Vi vil meget gerne fortælle dig mere om stillingen. Du kan kontakte direktør Maria Blankensteiner på 6016 0681 eller konsulent inden for fundraising Pia Søberg Elkjær 2671 9366 for at høre mere om stillingen.

Send din ansøgning senest d. 8. september 2024 til kontakt@eneståendeforældre.dk
Vi forventer at holde samtaler d. 17. september samt 2. samtale afholdes d. 24. september.